Betal med telefonen hos Nordsøen Oceanariet

Nordsøen Oceanarium modtager nu betaling fra applikationen ´´MobilePay´´

Vær venligst opmærksom på at denne artikel er udgivet for over et halvt år siden.

"Betal med telefonen når du besøger Nordsøen Oceanariet", sådan lyder det fra Oceanariet som i dag har taget hul på en ny betalingsform.

Oceanariet har altid taget diverse betaligskort, samt kontanter udover Danske Kroner også Euro og Norske kroner. I dag har Nordsøen fået et nyt klistermærke ved indgangen og kassen med påskriften "MobilePay". Det betyder at man som det første sted i Hirtshals nu kan betale med sin mobiltelefon.

- De år der kommer fremover henvender sig mere og mere til det pengeløse samfund og blandt andet derfor har vi nu taget endnu et skridt mod digital betaling, fortæller butikshef hos Oceanariet, Frank Nielsen, til Skipperposten.

Udover entrebilletter, årskort og souvenirs i Oceanariets fysiske butik, kan man også på deres hjemmeside nu betale med sin mobiltelefon. Det er dog primært billetter og årskort som Nordsøen Oceanariet vil sælge ved hjælp af telefonen.

- Jeg tror ikke at det kommer til at erstatte kontanter og kort, men der er ingen tvivl om at det vil blive brugt væsentligt mere i årene fremad, fortæller Frank Nielsen.

Spurgte man for et par måneder siden om Oceanariet ville gå med på MobilePay-bølgen ville svaret havde været nej, men efter Oceanariet deltog i et orrinteringsmøde om MobilePay hos Danske Bank i Aalborg, har man nu taget skridtet og taget den nye betalingsform i brug.

- Efter mødet med Danske Bank i Aalborg blev vi interesseret i idéen og vil derfor fremover give vores gæster mulighed for at betale på den måde, fortæller Frank.

Hvordan fungerer MobilePay?

MobilePay fungerer ved at gæsten indtaster Oceanariets telefonnummer, samt beløbet, i sin applikation og trykker på "Send penge", kort efter kan Oceanariet se på sin telefon at pengene er modtaget og gæsten får sin billet, samt et oversigtskort.

- Der er to muligheder for mobilbetaling, den ene er MobilePay fra Danske Bank og den anden er Swipp. Swipp er en applikation som flere forskellige banker er gået sammen om at lave, betaling med Swipp tager vi endnu ikke men det er planen at vi skal det på et tidspunkt, fortæller Frank.

Danske turister kommer til at nyde det

- Vi er som turistvirksomhed nød til at kunne tilbyde så mange løsninger som muligt, derfor har vi stortset alle kort, samt diverse kontante valutaer, nu har vi så også MobilePay som jo er en stor fordel for danske turister, fortæller Frank.

Lige startet med MobilePay i dag

Oceanariet har i omkring en uge været klar til at tage betaling med MobilePay, men først i dag er klistermærkerne ankommet og man har derfor nu søsat projektet. 

- Indtil den 27. marts har vi 50% rabat på billetter til Oceanariet da vores store akvarie jo ikke er helt klar til åbning endnu. Derfor giver vi rabat på billetter indtil det bliver indviet, fortæller Frank.

Nordsøen Oceanariet har endnu ikke nogen forestilling om hvor meget MobilePay vil blive benyttet, blandt andet fordi at ingen gæster tidligere har spurgt ind til betalingsmuligheden, men fremtiden vil vise hvor meget efterspørgsel der kommer på den nye betalingsløsning.

Kommentarer & synes godt om



Denne reklameplads er ledig, kunne din virksomhed få gavn af pladsen? Så læs mere her:

Læs mere om annoncering